nuffnang_bid = "c873044bf82cd596950c46bcb3f8138b"

Saturday 29 December 2012

::today's lessons::

asalamualikum..

lpas attend ceramah dari ustaz don pagi td..baru lah aku rasa lega.. lagi2 bila ustaz ckp cinta itu tak haram..cuma kena d landasan yg betul sahaja.. klw sapa2 yg suka pandang serong kpd pencinta2 sila delete persepsi anda okehh..

tak semua sempurna.. dan x semua dapat ikut apa yg anda mahu kan..so accept smua org okeh.. jahat2 dia biar dia dgn Allah saja..tp kita jgn ada relationship yg rosak dgn sapa2 pun..even dia buat KHIANAT dkt kita.. *betol ka aku yg tulis nih..haha*

actually bnyk sngat benda yg mmberi kesan kpd aku harini lps dgr ceramah ustaz tdi.. mmg jenis ceramah mcm ni la yg kena dgn jiwa keremajaan haku yg masih berdarah panas bak kata org tua2..keh3..

another things yg haku belajar harini ialah..keberkatan.. especially keberkatan dari seorg GURU.. ustaz ckp even trtido dlm kelas pun xpa, jnji attend klas ja...sbb dari situ ada keberkatan.. dari ponteng terus..its not good la sbnrnya.. lagi ustaz tmbah, org yg hati dia tenang ja dpt tdo dlm klas nihhh..klw org hati dia x tenang x kan tdo punya....hahaha.. sbb ustaz kata dlm klas ada malaikat..tu yg tenang tuh..hehehee.. :)

pasal CINTA- CINTA'AN nih la yg paling byk haku dgr harini dri ustaz..keh3..yalah nama pun remaja.. mmg x kan penah lari dari perasaan dan keinginan yg mcm tu kan..so ustaz memahami..dia cerita tentang dia dgn isteri dia..dan cerita tentang apa yg patot n apa yg tak patot dlm bercintaa..best2..haha..

dia juga cerita tntg pengalaman dia sejak dari dia kecil sampai sekarang..penuh kejujuran di situ.dia x malu nak kata dia cerdik or tak..yg penting pengalaman dia boleh buat pedoman buat org lain..

ustaz ni seorang yg sangat merendah diri betol..knp lah haku x jmpa ustaz nih dlu dri wife dia eh..berkenan plk aku..haha..bkn senang taw nak dpt laki yg mcm ni..satu dlm sejuta..yg aku selalu jmpa, laki yg selalu nak org nmpk dia hebat..hmm..x abis2..

btw, ustaz ni anak kelahiran bukit mertjam pulau pinang...eh sama lah kitaaa.. cheq pun lahir kat bukit mertajam jugak..heheee..

bahasa yg ustaz don guna adalah bahsa utara..di mana smua org gelak bila dgr dia ckp..org sarawak kan..haku yg biasa dgr pun gelak jugak...=D

byk sbnrnya yg aku dpt dari ustaz don harini..kalau cerita lelebih plk takot smua pakat tdo depan lptop kot satgi..x pasai ja d penuhi sungai d keyboard..keh3...

in sha Allah semoga aku dpt smpaikan smuanya kpd kahkak haku n hadik2 bertuah aku di "oversea" sana...semoga kami sntiasa "on the right track" dlm mngejar jannah Nya..aminnn..=)


kecik ja ustaz kat bwh tuh..tp tetap nmpk hnsem..keh3..

selitan..hehe.. baru skrg aku dpt rasa durian crepe nih..org lain mana hala dh makan..aku baru nak mkn hrini..haha..pa2 pun mmg best arhh..balik nak cuba yg my mom buat plk..owhh msti lgi sdp!!

tq 4 reading ..(:

No comments:

Post a Comment