nuffnang_bid = "c873044bf82cd596950c46bcb3f8138b"

Thursday 5 July 2012

..SAYA MAHU GEMOK..

Salam..


arini tetiba ja kn nk buat entry 'saya mahu gemok' plk dh kn..buang tebiat ke hapa..kn..haaa..


Sbnrnya bkn maw gemok pun..cuma maw berat bdn n sekali ngan bdn 2 naik cket..sbb nya dh jemu plk asyik kurus ja kn..smpi jmpa sapa2 pun taw nk tgur 'hawat kurus sngt nih'..


Erkk..x da ayat len dh ka..naik jemu dh dgr..dlu mula2 kena tgur naik depressed jgk..tp lama2 alhmdulilah asa cm mkn kacang ja..mls nak layan..kuikuikui..


kdg2 buka fB n tgk photo sapa2,ada ja nk kata 'saya gemok' or 'gemuk kan saya'..alahai.. pdhal bdn 2 ok2 ja..x da lah gemok..x da lah kurus kn..tp dh kata gemok..klw frh ka yg dpt bdn mcm 2,dh rasa bersyukur lah sesangat sbb x over kurus mcm sekarang ni.  .-.-


smpi kekdg 2 siap ada yg x maw mkn g sbb rasa gemok???! tahu kah anda bahaya kalw buat mcm 2..mkn lah cket pun xpa..baru lah namanya diett kan..klw x mkn 2 mnyeksa diri namanya..


tiap2 kali farah selak ja majalah mesti duk tercari2 ja ubat tuk naik kan berat bdn ka kn..tp hampeh..yg jmpa ubat kurus ja mmnjg..apakah semua manusia mahukan kurus..??obesiti kah semua??kuikuikui..


pernah frh try weight gain sblm nih..mmg berbaloi2..sbb consistant makan seminggu 2 ikut arahan dia..tp mak aii..larat lah nak beli..seminggu saja dh habis..sekali beli tin besar..beratus plk 2..hmm mmg jadi malas ja nak mintak lagi dekat mama belikan lagi..kesian plk..she spend about 400++ for one month to buy it..xpalah ma..farah makan ja bebnyak..n doa sama...moga Allah perkenan kan..=))


apalagi yg nak d pertikai kan..usaha+doa+tawakal=insyAllah..kn..=)


well i know,manusia mmg x pernah bersyukur kan dgn apa yg dia ada skrg..dh kaya,nak kaya lagi..dh cantik,nak lagi2 cantik smpi siap buat surgery lagi..haa yg cm farah nih..dh kurus nak gemok plk..apakah??mueheheh...


haaa mesti la nak yg kiri..x kurus sangat..kan2..kihkih..


bleh d katakan manusia nih semua nya nak lebih lah..x pernah ja nak rasa alhamdulilah Allah jadi kan aku cm nih mesti ada sebab kn..things happen for a reasons,right..x da nya Allah nak bagi sesaja ja..hehe..*tersipu malu..sbb kata kt diri sendiri sama..kuang3..


ok sesama ucap sekrang..*ALHAMDULILAH*..haaaa gitu dong..


semoga Allah sentisa mmberkati hidup kita..insyaAllah..aminn...


tq 4 reading..

2 comments:

  1. meh ambik lemak aku. ehehe. AKu dah lama simpan kegemukan aku ni.. tak tahu bila nak buang.. kekeke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meh kita trnsfer dua..mna taw misi bejaya..hahah..

      Delete